Sketches

Monday 11 August 2014

Jorge Royan

Jorge Royan, a collegue architect from Argentina, age 61, died unexpectedly last thursday August 7th.
He was a short period with Urban Sketchers, but left due to differences in opinion. He started a Facebook group called "Sketching Workshop. The aim of the group was learning and improving by discussing each others drawings.
He asked me to join, to post, help and comment on others. Quickly the group developed into a very active community of 150, with activities like Comics (which I hosted), portraits, drawing games, maps, online chats and interviews and many more.
I had long chats with him, but never had to chance to meet him in person.
He left a family of a wife, three daughters and a son. He will be missed.

7 comments:

Tineke said...

Mooi portret, René!

Rene Fijten said...

Dank je Tineke. Het was mijn eerste keer met witte viltsift op zwart papier, en dreigde helemaal fout te gaan. Gouache bracht de redding.

Tineke said...

Toevallig heb ik laatst met mijn tekenclubje in Sittard gewerkt op papier dat niet wit is. Daar kwamen heel verrassende resultaten uit (zie http://www.tinekelemmens.blogspot.nl/2014/07/tekenen-op-niet-wit-papier.html). Ik denk erover om een volgende keer nog drastischer/strenger (haha) te zijn en eens te gaan werken op zwart papier!

Rene Fijten said...

Geeft verassende effecten. De fout die ik maakte was dat ik zwarte lijnen in een witte kleur wilde tekenen. Ging goed bij de contouren, maar niet bij ogen en mond. Ik realiseerde me dat ik alleen de lichte delen in wit moest tekenen. Was trouwens een Posca (acryl) marker.

liz said...

tjee..... dat wist ik niet van jorge..

Rene Fijten said...

Ja, het was een schok voor de community. We zijn met een groep portretten aan het maken, die in een boekje worden gestuurd naar de familie.

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.